یکی از مسائل مهم در موفقیت داوطلبان کنکوری نقش پدر و مادر هاست. همکارى و همراهى پدر و مادرها با فرزند کنکوری شان در در س خواندن و آمادگی داوطلبان کنکوری بسیار مهم است. والدین علاوه بر فراهم آوردن شرایط مناسب زندگی برای استراحت و درس خواندن ، باید محیطی امن و آرام برای فرزندان کنکوری خود ایجاد کنند تا آن ها بتوانند با آرامش و تمرکز بیشتری، توانمندی های خود را اثبات کنند .ایجاد فضای مناسب در خانه به ویژه در دوران جمع بندی باعث ارامش فرزندان و بالا رفتن تمرکز آن ها در درس خواندن و انجام جمع بندی دروس به روش سه روز یک بار است. یکی از مهمترین کارهایی که والدین در هر سطح علمی و موقعیت اجتماعی می توانند برای فرزند خود انجام دهند همراهی و همدلی با فرزندشان است. در واقع والدین نیز همراه با فرزندشان کنکور دارند و باید تلاش خود را برای کسب یک موفقیت خانوادگی و رسیدن به نتیجه را انجام دهند. بنابراین:

1-محیط مناسبی را در خانه فراهم آورید. رفت و آمد به خانه، مکالمه های تلفنی،  رفتن به مهمانی یا آمدن مهمان به خانه،  سر و صدا، برنامه های تلویزیونی،  مسافرت ها و تفریحات خانوادگی را کنار بگذارید و این تفریحات را در زمان های استراحت فرزندتان قرار دهید تا او نیز همراه شما باشد. بدون رو دربایستی به فامیل های خود برنامه کنکور خود و فرزندتان را شرح دهید. از مطرح کردن موضوعات بحث برانگیز و یا بیان مشکلات انوادگی خودداری کنید. برنامه خود را با برنامه درسی فرزندتان هماهنگ کنید. همانطور که فرزند شما برنامه درسی خود را با برنامه درسی مدرسه هماهنگ می کند.

2-با فرزند خود گفتگو کنید. فرزند شما به وقت شما بیشتر از پولتان نیاز دارد.

3-هر گز فرزند خود را با دیگران مقایسه نکنید. توجه کنید که روش و میزان مطالعه، میزان یادگیرى، نحوه برنامه ریزى و خصوصیات هر داوطلیی با دیگری فرق دارد. اورا با خودش مقایسه کنید و وضعیت درسی و پیشرفت درسی او را در زمان های مختلف بررسی کنید و تلاش با ارزش او را ببینید.

4-انتظارات خود را از فرزندتان متعادل کنید و آرزوهای خود را به عنوان هدف برای فرزندتان مشخص نکنید بلکه با او همفکری و گفتگو نمایید.

5-به فرزند خود استرس و نگرانی وارد نکنید و زمان مطالعه او را مدام یاداوری نکنید.

6-از برنامه درسی فرزند خود مطلع باشید و او را همراهی کنید.

7-نقاط قوت فرزند خود را بشناسید و به او یاد آوری کنید.در درس خواندن به او کمک کنید. یادتان باشد که والدین در هر سطح تحصیلی که باشند می توانند در درس خواندن به فرزند خود به روش های مختلف کمک کنند. شما فرزند خود را بهتر از هركس ديگري مي شناسيد و تجربه، خود يك نوع تخصص است.

8-اخبار کنکور و مقالات مرتبط با کنکور را دنبال کنید و در مورد آن ها در زمان استراحت فرزندتان با آنها گفتگو کنید تا باعث آرامش و قوت قلب فرزندتان شود و بفهمد که شما در طول این مسیر همواره در کنارش بوده اید.

9-به او اعتماد کنید ولی او را تنها نگذارید.

والدین عزیز باید بدانند که در این ماه پایانی و روزهای باقی مانده تا کنکور بیش از هر موقع دیگری در موفقیت فرزندشان نقش دارند. موفقیت در کنکور یک موفقیت خانوادگی است و نیاز به تلاش همه اعضای خانواده دارد و اولیا نقش پر رنگی در این موفقیت خواهند داشت.

 

 

منبع: کانون


راهی برای رسیدن به موفقیت فردی فرزند ,موفقیت ,برنامه ,فرزندتان ,کنکور ,درسی ,برنامه درسی ,موفقیت خانوادگی ,گفتگو کنید ,استراحت فرزندتان ,داوطلبان کنکوری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود برای شما آهنگ درخواستی akhbar tecnolozh6 سایت کامی لرن تربت مارکت